HTML

Szlovénia 2012

A Középülettervezési Tanszék 2012-es nyári tanulmányútja a
Hazai Korszerű Építészmérnök Képzésért Alapítvány
és a
Nemzeti Kulturális Alap
támogatásával.
szeptember 3-9.

Letölthető útifüzet:

szlovenia_fuzet_190.jpg

Friss hozzászólások

Baumaxx Maribor (1997)

2012.05.04. 22:54 mB

Maribor, Tržaška cesta 1.;
tervezés: njiric+, 1997;

A városszerkezeti koncepció az amerikai hipermarketek beépítettségi jellegének kifordítása.

http://www.njiric.com/Projects/49/diagrams/_resized/d1x_550_380_wb.jpg?t=634717691961522000

A közlekedés megünneplése, ahogy a szabályos parkolófelületek belevágnak a szabálytalan telekkontúrba, amit a zöldtető: egy a közönség által is elérhető új, felemelt járófelület erősít meg.

http://theadamantchic.files.wordpress.com/2011/06/beistegui.jpeg?w=640A fejlesztő negatív reakciója aztán átformálta az előző koncepciót: nincs járható tető – ami így csupán megfigyelhető / mentálisan fogyasztható / táv-érzékelhető. Le Corbusier Beistégui appartment tetőteraszon levő kandallójának szürrealitását (tetőterasz: Salvador Dali) a hipermarket táji virtualitása idézi fel.

http://www.njiric.com/Projects/49/images/_resized/i1_550_380_wb.jpg?t=634717688839650000


Nagyobb térképre váltás

http://www.njiric.com/Projects/49/images/_resized/i2_550_380_wb.jpg?t=634717689299694000

http://www.njiric.com/Projects/49/images/_resized/i4x_550_380_wb.jpg?t=634717689931026000

http://www.njiric.com/Projects/49/images/_resized/i12_550_380_wb.jpg?t=634717690586694000

http://www.njiric.com/Projects/49/images/_resized/i10_550_380_wb.jpg?t=634717690311354000

Minden belső homlokzatfelület teljesen üvegezett, minden külső burkolt, de „felhasználóbarát” módon. A színválogatás egy kísérlet volt, hogy az építészetet a közönséges, szinte a banális felől fogjuk meg – ilyen a méret, szag vagy szín.
Egy házra annak természetes megjelenésében gondolunk: a fa az fa, a tégla az tégla, a beton az beton. Már az első homlokzatkoncepciónál az üveghomlokzatai mögött láthatóvá vált a hőszigetelés a maga valóságában. A sárga színét a Baumaxx cégidentitás részeként kezeltük, erre került a piros logó, amit polikarbonát lapok tesznek kicsit homályosabbá. A szín mint marketing-stratégia. A vizuális kommunikáció elméletében a sárga és piros színek az „olcsóság”, a „kis költség” gondolatával kapcsolódnak össze. Ezért használják ezeket a „csináld magad” üzletközpontok.

http://www.njiric.com/Projects/49/plans/_resized/p1_550_380_wb.jpg?t=634717691286822000

http://www.njiric.com/Projects/49/plans/_resized/p2x_550_380_wb.jpg?t=634717691700534000

alapterület: 12500 m2 (I. ütem)
tervezés: 1997-98


Érdekes párhuzam (a kép szintén a tervezők honlapjáról): a homlokzat plasztikája Plečnik prágai templomának felületképzését kicsit a tömegformálását) idézi:

http://www.njiric.com/Projects/49/diagrams/_resized/d3_550_380_wb.jpg?t=634717692848694000

2 komment

Címkék: kereskedelem maribor 199x njiric

A bejegyzés trackback címe:

https://szlovenia2012.blog.hu/api/trackback/id/tr254489360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

h p 2012.05.07. 12:58:33

jóhogy szeretjük. metabalkán királság! :)
süti beállítások módosítása